EN SON EKLENENLER

recent
Ad Inside Post

Rasyonel Sayılarla Adım Adım İşlemler

Rasyonel Sayılarla Adım Adım İşlemler


Birden fazla işlem içeren ifadelere çok adımlı işlemler denir. Rasyonel sayılarda çok adımlı işlemlerde işlemlerin hangi sırayla yapılacağı ayraçlarla yani parantezlerle belirtilir. İşlem önceliğine her zaman olduğu gibi bu konuda da dikkat ediyoruz.

İşlem Önceliği:
Önce Parantez içi işlemler yapılır.
Sonra ÇARPMA veya BÖLME işlemi yapılır.
 Daha sonra TOPLAMA veya ÇIKARMA işlemi yapılır.


Birbirine göre önceliği olmayan işlemlerde ( Çarpma ve bölmenin, toplama ve çıkarmanın birbirine göre üstünlüğü yoktur) işlem sırası soldan sağa doğru takip edilir.

Rasyonel sayılarda adım adım işlemler nasıl çözülür bir örnekle görelim.







işlemini yaparken önce parantez içi işlemi yapacağız. Parantez içinde hem toplama hep çarpma olduğu için önce çarpmayı yapacağız. Çarpmayı yaparken 5'leri sadeleştirebiliriz.




Daha sonra parantez içindeki toplama işlemini yaparız.




Şimdi çıkarma ve çarpma işlemi var. Önce çarpma yapılır. Çarpmada 2'leri sadeleştirebiliriz.




Sadece çıkarma işlemi kaldı. Çıkarmada paydalar eşitlenir ve sonuç bulunur.


Rasyonel Sayılarla Adım Adım İşlemler Reviewed by halis demirci on 14.11.15 Rating: 5

1 yorum:

All Rights Reserved by sevimli matematik © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.