EN SON EKLENENLER

recent
Ad Inside Post

Anadilde eğitim ne zaman başlar?


Anadilde eğitim ne zaman başlar?

Anadilde eğitim ne zaman başlar? Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı demokratikleşme paketinde “Özel okullarda farklı dil ve lehçelerde eğitim verilmesini mümkün hale getirilmesi” maddesi özel okul yöneticilerinde heyecan oluşturdu.




ŞEYHMUS ÇAKAN

Diyarbakır'daki
özel okulların yetkilileri, anadildeeğitim için alt yapı
hazırlıklarınıönümüzdeki
yılakadar tamamlayacaklarını belirtti. Bölgede eğitimveren kurumlar konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

Eflatun Okulları Genel Müdürü Ahmet Aybak: “Biz geçen
yıl seçmeli dersi başlattık. Kürtçe derslerveriliyor. Bundan sonra kendimizi hazırlayacağız.Matematik, fen derslerini vermeliyiz. Öğretmen ve diğer ders kitapları konusundaki eksiklikler giderilmesiyle bunu en iyi şekilde vereceğiz. Seçmeli dersleretalep var. Önümüzdeki eğitim
yılına
hazırlık yapacağız. Geçen sene 27 öğrencimiz seçmeli ders olarak seçmişti.”

Nil Koleji Müdürü Ali Pehlivan: “Geçen
yıl Nil Koleji olarak Kürtçe'yi seçmeli ders olarak 6. sınıflarakoymuştuk. Öğrencilerimiz de seçmişti. Yetişmiş eleman eksiği var. En kısa sürede şekilleneceğiz.Ders kitabı yoktu. Biz fotokopilerle hallettik. Milli eğitim müfredatı olursa daha güzel olur.”

Diyarbakırlı
özel okul sahibi Zeki Esen: “İlkokulda Kürtçe eğitim alan bir çocuk lise sınavlarına ya daüniversite sınavlarına da Kürtçe hazırlanabilecek mi? Bunu bilmiyoruz.
Yasa belirlenince, devletin de teşvikiyle bölgede okulların açılması
beklenebilir.”
Anadilde eğitim ne zaman başlar? Reviewed by halis demirci on 9.10.13 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by sevimli matematik © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.