EN SON EKLENENLER

recent
Ad Inside Post

'Ek ders ücreti' talebi meclise taşındı


'Ek ders ücreti' talebi meclise taşındı



CHP Manisa Milletvekili Sakine Öz, ek ders ücreti alamayan Sağlık ve Anadolu Sağlık Meslek Lisesi'nde görevli “laboratuvar ve atölye” öğretmenlerinin “ek ders ücreti” taleplerini Meclis gündemine taşıdı.


Milletvekili Sakine Öz, Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI'ya yönelttiği soru önergesiyle, bakanlığın sağlık
meslek liselerinde görevli öğretmenlerine tanınmayan “eğitim-öğretim tazminatı”yla ilgili mevcut düzenlemesinin değiştirilmesine dönük bir çalışma başlatıp başlatmayacaklarını sordu ve
çözüm önerisini sıraladı...



Sakine Öz'ün soru önergesinde
ayrıntılı biçimde işlediği sorun ve kamuoyuyla da
paylaştığı
çözüm önerisi şöyle:


“Eşit işe eşit
ücret ” hakkı,
çalışanlarımızın en temel taleplerinden birisi... Bu hakkı uygulamaya geçirecek yasal düzenlemelerin yapılması yönündeki çabalarımız sürerken, hükümet
özellikle eğitim
alanındaki emekçilerimizin özlük haklarına dair adımları ya çok yavaş atıyor ya da yıllardır
yerinde sayıyor...

Eğitim
alanında Sağlık ve Anadolu Sağlık
Meslek Lisesi'nde görevli “laboratuvar ve
atölye ” öğretmenlerimizin “ek
ders
ücreti ” talepleri de bu önemli sorunlar arasında
yer tutmaktadır.


Sorun, aslında çözülmeyecek nitelikte değildir ve Bakanlığın konuya ilgi göstermesi, sorumluluk üstlenmesiyle
rahatlıkla çözülebilecektir.

Bakan Nabi Avcı, 2006'daki Bakanlar Kurulu kararında sayılan “Eğitim Öğretim Tazminatı” cetveline “laboratuvar ve
atölye ” öğretmenlerimizi ekletecek güncellemeleri yaptırabilir ve Bakanlığın mevcut düzenlemelerini Bakanlar Kurulu kararıyla uyumlu hale getirebilirse, ek
ders
ücreti sorunu -büyük ölçüde- ortadan kalkacaktır.


Sorunumuz belli;
çözüm yolu açıktır:

“Sağlık
alanı ” öğretmenlerimiz, Milli Eğitim Bakanlığı
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından “laboratuvar ve
atölye öğretmenleri” kapsamında
değerlendirilmeye başlanmış, haftalık kaç saat
ders verebilecekleri ve
ücret karşılığında en fazla kaç saat ek
ders okutabilecekleri hususları da geçtiğimiz yıl karara bağlanmıştır. Aralık 2012'de ise, MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün bir ek düzenlemesiyle, sağlık
alanı öğretmenlerinin, 20 saati zorunlu olmak üzere, haftada 24 saate kadar ek
ders okutabilecekleri belirtilmiştir.


Ne var ki, öğretmenlerimiz,
2006 yılında yayımlanan “Eğitim Öğretim Tazminatı” cetvelinde bu branşlarının adı
yer almadığı için, “ilave eğitim-öğretim” tazminatından yararlanamamaktadır.


Birçok öğretmenimizin, sendika ve sivil toplum örgütünün de talepleri doğrultusunda, 2006 tarihli Bakanlar Kurulu kararında gerekli güncellemelerin, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün yazısıyla uyumlu biçimde yapılması halinde, Sağlık/Anadolu Sağlık
Meslek Lisesi dersi öğretmenlerinin “ilave eğitim-öğretim” tazminatı mağduriyeti giderilebilecektir.


Bu doğrultuda;

Bakan Nabi AVCI'ya yönelttiğim soru önergesinde; Sağlık Meslek Liselerinde görevli öğretmenlerimizin “ilave eğitim-öğretim tazminatı”ndan faydalanabilmek için gerekli şartları taşımalarına karşın, bu hakkın kendilerine neden tanınmadığını sordum. Ayrıca; Bakanlar Kurulu'nun 2006 yılındaki “Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararı”nın “III” sayılı cetvel kısmında yer alan “Eğitim Öğretim Tazminatı” bölümünde gerekli güncel düzenlemelerin yapılarak yeni oluşturulan öğretmenlik dallarının (atölye ve laboratuvar öğretmenliği) bu cetvele eklenmesi hususunda bakanlığın bir çalışma yapmasına dair çözüm önerimi getirdim.


Milli Eğitim Bakanlığı, taleplerini dillendirmeyi sürdüren ve birlikte yürüdüğümüz öğretmenlerimizin “eşit işe eşit ücret” hakkını tanımalı, gerekeni geciktirmeden yapmalıdır.

Kamu Ajans
'Ek ders ücreti' talebi meclise taşındı Reviewed by halis demirci on 24.9.13 Rating: 5
All Rights Reserved by sevimli matematik © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.